Bądź chętny do popełnienia błędu. Dokładnie tak! Często obarczamy się olbrzymim dodatkowym stresem ze strachu przed popełnieniem błędu. Musimy spojrzeć prawdzie w oczy - NA PEWNO BŁĄD POPEŁNIMY!! Błędy zdarzają się każdemu z nas. Jeżeli ten fakt zaakceptujemy unikniemy wielu błędów, które są wynikiem prawie wyłącznie stresu spowodowanego strachem przed popełnieniem błędu!  Niektórzy psychologowie mówią: "Stwarzasz to, czego się lękasz". Z pewnością wielu z Was nie raz tak bardzo obawiało się popełnić błąd, że oczywiście go popełniło. Nie bójcie się popełnić błędu - śmiejcie się, uczcie się na swoich błędach i rozwijajcie się.


Bądź sobą. Ustal swoją własna hierarchię wartości. Nie staraj się dopasować do wyobrażeń innych co do tego jak powinno wyglądać Twoje życie. Bądź uczciwy w stosunku do siebie, słuchaj samego siebie i kieruj się swoim instynktem. Pracuj nad swoim poczuciem humoru! Z chęcią się baw! Nie zamartwiaj się do nieprzytomności tym, co pomyślą o Tobie inni. Nie bierz siebie zbyt poważnie i ... ŚMIEJ SIĘ!!


Korzystaj ze światła dziennego. Dzięki temu gruczoły wydzielania wewnętrznego funkcjonują prawidłowo. Są one "nadzorowane" przez szyszynkę, czasem nazywaną "trzecim okiem". Szyszynka uruchamia cały układ gruczołów pod wpływem naturalnego światła. Stwierdzono, że osoby, które pracują na nocną zmianę i przesypiają znaczną część dnia starzeją się znacznie szybciej. Wystarczy przebywać w naturalnym świetle 15-20 min. dziennie aby znacznie poprawić funkcjonowanie gruczołów wydzielania wewnętrznego, a także ułatwić sobie walkę ze stresem.


Pozbądź się szkodliwych składników swojej diety. Sprawne wydalanie, zarówno przez układ wydalniczy, jak i przez skórę zapobiega nagromadzeniu w organizmie substancji powodujących "toksyczny stres". Unikanie niezdrowych substancji zwiększających podatność na stres usprawni działanie układu nerwowego i odpornościowego. Unikaj kofeiny, alkoholu, cukru, białej mąki, konserwowanego mięsa, papierosów, przypraw i sosów chemicznie "ulepszonych".


Zrób sobie przerwę. Pozwól sobie na odpoczynek. Naprawdę warto zrobić sobie od czasu do czasu dzień wolny. Jest to inwestycja, która po powrocie do pracy zaowocuje zwiększoną efektywnością.


Rozwijaj swoje hobby. Hobby lub sport pozwala uwolnić się od stresu. Czasem zwykła robótka na drutach stanowi idealne odprężenie. A jazda na nartach? - tylko Ty, ośnieżone stoki i cisza...


Co jeszcze? Dostarcz swojemu organizmowi narzędzi do walki ze stresem. Kompleksowy Program Odżywczy Forever oraz elementy Stylu Życia Forever (ćwiczenia, odpoczynek, równowaga) wspaniale wspomagają Cię w walce z codziennym stresem.


Nie żądaj od samego siebie bycia ideałem - pozwól sobie na pewną dozę tolerancji, nie staraj się dopasować do wyobrażenia jakie maja o Tobie inni. Jeżeli stres jest zbyt wielki - porozmawiaj z kimś, komu ufasz lub spędź chwilę na cichej rozmowie z samym sobą.

Źródło: Potęga Forever; październik `97

suplementy diety Forever